‘Lekker in je vel zitten’

Thijs Verdriet van Kato Projecten

‘Lekker in je vel zitten’

Thijs Verdriet van Kato Projecten

Goede sfeer

Met Gerard Schulten en Martijn Engbers ging Thijs het avontuur in 2008 aan. Inmiddels zijn er naast Enschede vestigingen in Amsterdam, Eindhoven en Rotterdam met in totaal circa vijftig medewerkers. En die moeten het wel naar hun zin hebben, stelt hij: “Goed werkgeverschap, tja, dat is toch in eerste instantie een goede sfeer creëren. Geen rangen en standen. Daar hou ik zelf ook niet van.” Die goede sfeer heeft er volgens Verdriet toe bijgedragen dat Kato stevig is gegroeid: “We ontwerpen, bouwen en leveren gave werkruimtes voor professionals. Met onze pay-off ‘dat werkt lekker’ altijd in ons achterhoofd. Van alleen kantoorinrichting naar design en build, dat is de route die we hebben afgelegd. Meubels, die moeten natuurlijk mooi zijn en kwaliteit hebben. Maar daarnaast gaat het ook om het hele concept, de inrichting, bouwkundige aanpassingen. We hebben dat allemaal in huis en bieden daarmee een one stop shop-traject.” Belangrijk is dat er mede dankzij de inrichting een goede sfeer ontstaat. “Het is plezierig om met ons te werken, want we hebben er zelf ook plezier in. Onze mensen, onze toeleveranciers, het is allemaal wederzijds. “En”, zo voegt hij eraan toe: ”Daarom draagt de werkplek, de inrichting van het kantoor mee aan de groei. Dat zie je ook bij ons: het is een ruimte waarin je kansen krijgt om te groeien. Met als basis plezier met elkaar en de klant voorop.” Het moet lekker werken, vindt hij: “We zijn een jonge club mensen en iedereen zit prima op zijn of haar plek. Als iemand een kans ziet, een idee heeft en het klinkt goed, dan doen we dat. Iedereen neemt verantwoordelijkheid. Dat is belangrijk. Daarom is het verzuim bij ons ook laag, Kijk, ik ga in alles uit van goede wil; zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten toch!”

Blijf bij jezelf

Werkplezier en goed werkgeverschap kun je sturen, constateert hij: “Als je nieuwe mensen aanneemt moet het op voorhand goed voelen. We zijn nuchter. We behandelen anderen zoals we zelf behandeld willen worden. Dat levert mensen op die bij Kato passen. En daardoor ook klanten die bij ons passen. We zijn informeel, maar professioneel.” En het belangrijkste advies voor plezier en goed werkgeverschap tot slot? “Blijf bij jezelf met een flinke dosis humor en af en toe een knipoog.”