Het nieuwste huzarenstukje is de TransPortal. Hiermee kunnen klanten in een paar klikken, waar voorheen veel tijd en administratie in ging zitten, het transport regelen voor hun goederen. Commercieel manager Roan Bolier van TransHeroes: “Bij goederenvervoer komt heel veel kijken. Het begint namelijk al bij het uitzoeken van de beste transporteur voor het vervoer van jouw zending. Je moet offertes opvragen, e-mailverkeer en contactgegevens opslaan en constant de status van jouw transportzending opvragen. Met de TransPortal is dit verleden tijd, je hebt namelijk één portaal voor zowel wegtransport, lucht- en zeevracht. Ons klantenportaal biedt onder andere een overzichtelijk dashboard waarbij je direct inzicht hebt in jouw huidige en toekomstige transportzendingen. Daarnaast word je automatisch attent gemaakt op ontbrekende informatie en wanneer wij deze ontbrekende informatie dienen te ontvangen. Ook kan je eenvoudig gebruik maken van onze ‘bereken-tool’ voor je wegtransport, live-tracking voor zeevracht en wordt het boeken van een luchtvracht zending een peulenschil. Alle modaliteiten in één overzichtelijk klantenportaal, dat is echt uniek in de transportwereld.”
Persoonlijk contact
Het klantenportaal van TransHeroes is voor iedereen simpel in gebruik. Of je nu verstand hebt van transport of je eerste zending boekt, alles spreekt voor zich. Klanten kunnen gemakkelijk een offerte aanvragen, documenten up- of downloaden en zien wat de status is van een aanvraag. “Alles is meteen inzichtelijk”, zegt Roan. “Klanten hoeven niet zelf meer documenten op te slaan, dat wordt voor hen gedaan in het portaal. Zo worden standaard zaken automatisch opgeslagen én ingevuld, zodat de klant dat niet elke keer zelf hoeft te doen. Toch vinden we het uitermate belangrijk om het persoonlijke contact te behouden. Daarom heb je gewoon een vast contactpersoon die jou bij naam kent en op de hoogte is van jouw zendingen. Je kan bijvoorbeeld een live-chat starten, e-mailen of gewoon bellen met je contactpersoon. Zo houden we het toch persoonlijk en ben je geen nummertje. Voor de klanten die het persoonlijke contact niet belangrijk vinden is het natuurlijk erg simpel om alles zelf te regelen. Je bepaalt dus zelf hoe je gebruik maakt van de TransPortal.”
Track-and-trace
In het volledig gedigitaliseerde proces van transportaanvragen blijft het gewoon mogelijk om specifieke eisen of informatie toe te voegen. Het afsluiten van een verzekering of het toevoegen van een laad- of losklep is slechts een vinkje zetten. Een extra en gratis service is het live kunnen volgen van je zeevrachtzending. Binnen het digitale platform kan je op ieder moment zien waar op de oceaan jouw zeecontainer zich bevindt.
“ALLE MODALITEITEN IN ÉÉN OVERZICHTELIJK KLANTENPORTAAL, DAT IS ECHT UNIEK IN
DE TRANSPORTWERELD”
“Een real-time track and trace-systeem”, vertelt marketeer Lars Bauhuis. “Dat voegt voor onze klanten echt wat toe; ze weten precies wanneer hun zeecontainer aankomt op de plek van bestemming, omdat we de live-locatie hebben van alle schepen in de oceaan. Wanneer er vertraging ontstaat wordt de ETA (Expected Time of Arrival) automatisch geüpdatet. Als klant zijnde hoef je dus niet constant contact op te nemen om een update te krijgen over de status. Je logt simpelweg in binnen je eigen omgeving en ziet hier direct wat de verwachte aankomstdatum is. Hier kan je dan je eigen planning gemakkelijk op afstemmen.”
Koppeling
Door het nieuwe portaal wordt de kans op fouten kleiner. In het dashboard is bijvoorbeeld precies te zien welke documenten voor welke datum aangeleverd moeten worden. “Je krijgt een reminder zodat het niet misgaat. We kunnen er zelfs voor zorgen dat er een koppeling wordt gemaakt met de software die onze klanten in hun bedrijf gebruiken, zodat alle gegevens automatisch in het portaal worden overgenomen.” Aldus Roan. Uiteraard is het gebruik maken van het portaal natuurlijk niet verplicht. “Het is geheel vrijblijvend. Als iemand gewoon wil blijven mailen zoals hij dat altijd deed, kan dat natuurlijk ook. Maar tot nu toe heeft het grootste deel van de klanten onze TransPortal omarmd. Niet gek ook, want de tijd van Excel-bestanden invullen en mailtjes opzoeken is hierdoor voorbij”, zegt Roan.
TransHeroes
Wegtersweg 1, 7556 BP Hengelo
Tel: 088 - 522 0511
www.transheroes.com