Vijf nominaties voor Adwise bij de Google Premier Partner Awards 2017

Digital agency Adwise is voor het tweede jaar op rij door Google genomineerd voor de prestigieuze Google Premier Partner Awards 2017. Adwise werd dit jaar maar liefst vijf keer genomineerd voor een award binnen vijf (van de totaal zes) verschillende categorieën.

De nominaties zijn een erkenning voor de prestaties van de beste digital marketingbureaus in heel Europa, het Midden-Oosten en Noord-Afrika (EMEA). Ruim 2.000 Google Partners hebben dit jaar cases ingediend om in aanmerking te komen voor de Google Premier Partner Awards. In Nederland zijn er totaal 18 cases genomineerd, verdeeld over 11 bureaus. Hiervan staan vijf nominaties op naam van Adwise.

Growing Business Online Award
Samen met OAD heeft het bureau een nominatie in de categorie ‘Growing Businesses Online Award’ ontvangen. De case ‘from bankruptcy to digital first business’ beschrijft hoe de digitale strategie van Adwise de touroperator heeft geholpen bij de doorstart van de organisatie.

Search Innovation Award
In de categorie ‘Search Innovation Award’ werd Adwise genomineerd met haar werk voor Elektramat. Voor de groothandel in elektrotechnische producten is een mix van verschillende innovatieve marketing campagnes gecombineerd met zelflerende scripts. Dit resulteerde in een omzetstijging van 173% in een periode van zes maanden.

Shopping Innovation Award
De ‘Shopping Innovation Award’ heeft de digital agency te danken aan de case voor Partly. Deze organisatie is gespecialiseerd in refurbished iPhones en onderdelen voor mobiele telefoons en tablets. Om de beste prijs voor één klik binnen de campagnes te behalen, is externe data als: marges per product, voorraad etc. toegevoegd. Dit resulteerde in beter presenterende campagnes en uiteindelijk een hoger rendement plus een groei van 55% in omzet.

Display Innovation & Mobile Innovation Award
Samen met Kees Smit Tuinmeubelen haalde Adwise twee nominaties in de categorieën: ‘Display Innovation Award’ en ‘Mobile Innovation Award’. Met de casestudy  ‘display advertising’ werd ingezet op het verhogen van merkbekendheid en aantal winkelbezoeken. Daarnaast is voor Kees Smit gewerkt aan een innovatieve oplossing dat inzichtelijk maakt wat het effect is van de mobiele advertentiecampagnes. Hiervoor is een methode ontwikkeld die een aankoop in de winkel kan matchen met een eerder bezoek aan de website. Op deze manier is het inzichtelijk wat het effect van online media uitgaven is aan de offline winkelinkomsten.

Over Google Premier Partners
Adwise is door Google aangewezen als Premier Partner. De Partner-status laat zien dat de digital agency kwalitatief goede resultaten behaalt voor de opdrachtgevers en dat zij meerdere gecertificeerde specialisten in dienst heeft. De premier badge is de hoogste categorie om als partner van Google te ontvangen. Dit is een bevestiging dat de organisatie voldoet aan de prestatie vereisten die Google stelt. Adwise heeft door deze status een streepje voor bij Google. Zij krijgen niet alleen meer ondersteuning, maar ook eerder toegang tot nieuwe functies en oplossingen. Deze oplossingen kan de organisatie hierdoor direct inzetten voor haar klanten.

De uitreiking
De uitreiking vindt plaats in september 2017 bij het hoofdkantoor van Google in Dublin (Ierland). Vorig jaar werd Adwise genomineerd met de case ‘Effectiever adverteren door inzicht in het ROPO effect’, waarmee op basis van offline verkoopdata en slimme target- en biedstrategieën online campagnes beter presteerden. Deze nominatie was in de categorie: ‘Search Performance’, 2016.

Gerelateerd nieuws

Realisatie door Internetbureau Creative ICT