De Duitse markt op

Duitsland is voor Nederlandse ondernemers een interessant markt. Een sterke economie, veel culturele overeenkomsten met Nederland en een stabiele markt. Om de Duitse markt te veroveren is het gebruik van een Duitse website van wezenlijk belang.

Een veelgemaakte fout is bijvoorbeeld dat Nederlandse bedrijven in Duitsland proberen te werken met Engelstalige websites en andere middelen omdat de Duitse klanten dat – heel pragmatisch gedacht – toch wel kunnen lezen. Maar Duitsers zien dat al snel als gebrek aan werkelijke belangstelling voor de Duitse markt en denken dan ook dat het met de productondersteuning wel zal tegenvallen.

Om de Duitse markt goed te betreden, is het omzetten van Nederlandse teksten naar Duitse teksten niet genoeg. Duitsers denken nou eenmaal anders en verwachten iets anders van een website dan Nederlanders. Het is ook belangrijk dat de technische aspecten van de website geoptimaliseerd zijn voor de Duitse markt. Dit zorgt ervoor dat de website ook in de Duitse Google goed naar boven komt. Verder zijn Google adwords in Duitsland ook belangrijk om gevonden te worden.

De juiste zoekwoorden selecteren is een kunst op zich. Als je dat vervolgens ook nog in een andere taal moet doen, dan maakt dat het extra moeilijk. CEO Maarten Jurjens van Duitse Website “Veel bedrijven willen graag zaken doen in Duitsland, maar weten niet precies hoe ze dat moeten aanpakken. Wij helpen ze op een professionele manier de Duitse markt te veroveren met een duidelijke online presence in Duitsland. Duitse Website spreekt de taal en weten hoe een goede Duitse website in elkaar zit.”

Gerelateerd nieuws

Realisatie door Internetbureau Creative ICT