Oad zet reiziger online in de cockpit

Oad maakt als eerste Nederlandse touroperator, dynamic packaging mogelijk maakt voor Nederlandse consumenten. Dankzij slimme internettechnologie kunnen consumenten zelf reiscombinaties maken en eigen reizen samen stellen. Reizigers krijgen vanuit een breed productaanbod de vrijheid om een invulling te geven aan hun persoonlijke reiswensen. Tevens kunnen zij hun reis ter inspiratie met anderen delen.

Zo ontwikkelt Oad reizen in co-creatie met de consument. Komend jaar ligt de focus op het samenbrengen van uiteenlopende partners binnen en buiten de reisbranche waarbij het krachtige merk Oad de grondslag vormt. Het tweekoppige directieteam bestaande uit Frans Schuitemaker en de onlangs aangestelde Karen van der Zanden geven samen vorm aan de transitie van Oad.

Met het vernuftige platform speelt Oad in op een belangrijke trend waarbij consumenten ´on demand´ willen kiezen uit een breed reisaanbod, waarbij zij tevens zélf in staat zijn om specifieke reiscombinaties te maken. Karen van der Zanden, directeur: “Deze innovatie past bij de huidige moderne tijd. Consumenten hebben in steeds grotere mate behoefte aan meer flexibiliteit en willen zelf een invulling kunnen geven aan hun reis”. Met een ingenieuze zoekmachine kunnen consumenten bijvoorbeeld op meerdere bestemmingen tegelijk zoeken en kunnen zij een ruimere zoekperiode, flexibele reisduur en meerdere luchthavens aangeven. Van der Zanden: “Wij brengen op ons platform verschillende reisaanbieders samen en combineren dit met state-of-the art internettechnologie. Consumenten krijgen in een oogopslag reiscombinaties aangereikt en kunnen dankzij de tool invulling geven aan hun persoonlijke wensen. Zo laat Oad de consumenten helemaal vrij in haar keuze bij het samenstellen van bijvoorbeeld stedentrips of zonvakanties”.

Oad wil collega´s en partners binnen en buiten de reisbranche samenbrengen. Het nieuwe Oad zal vanaf 2015 behalve aanbieder van eigen samengestelde reizen ook een platform worden voor aanbod van andere specifieke touroperators. Frans Schuitemaker, directeur: “De lancering van onze innovatieve dynamic packaging module is een eerste voorbeeld van zo´n nieuwe samenwerkingsvorm die wij met een technologie-partner zijn aangegaan.” Komend jaar maakt Oad nieuwe samenwerkingen met andere partners bekend. Hiermee wil Oad haar product aanbod verbreden en daarmee weer snel relevant worden voor een grotere groep klanten.

Gerelateerd nieuws

Realisatie door Internetbureau Creative ICT