Val op en go viral met een eigen video!

Door de grote hoeveelheid informatie op internet is het steeds moeilijker om doelgroepen te bereiken. Internetmarketing valt of staat met interactiviteit en een persoonlijke benadering. Hierdoor kunnen potentiele klanten zelf keuzes maken. Met hun keuzes kunnen zij informatie beïnvloeden, waardoor de merkbeleving en het merkvertrouwen groter worden. Interactieve video’s zijn hier een voorbeeld van. Gepersonaliseerde, interactieve videofilmpjes leveren acht tot tien keer meer reacties op. Hoe persoonlijker u communiceert, hoe meer conversie u kunt verwachten.

Communicatiever, opvallender en professioneler.

De klant bepaalt
Tijdens het bekijken van een interactieve video, kan de bezoeker zelf keuzes maken. De bezoeker bepaalt zelf wat hij ziet en hoe de video verloopt. Dit kan bijvoorbeeld  met een keuzescherm en links naar social media of websites in de film. Een belangrijk voordeel daarbij is dat interesses, bewegingen en acties van de bezoekers kunnen worden gemeten met Google Analytics.
Daarnaast kunnen ook persoonlijke elementen worden ingebouwd. De ontvanger wordt aangesproken met zijn of haar eigen naam en krijgt informatie en producten voorgeschoteld op basis van de behoefte. Een video waarin iemand persoonlijk wordt aangesproken, is aantrekkelijker én effectiever dan het zoveelste e-mailtje met ‘speciale aanbiedingen’. Het is mogelijk om logo’s, foto’s, interesses en koopgedrag op te nemen in een video. Vervolgens gebruikt u de video als clip, commercial, infomercial en met een beetje geluk, als viral.

Doe het zelf
Het concept van gepersonaliseerde video’s kunt u zelf ook gemakkelijk toepassen. Knip de video van uw organisatie in een aantal losse onderdelen en plaats deze onderdelen op verschillende posities binnen uw website. Met links naar aanvullende informatie of video’s, bepaalt de bezoeker zelf welke onderwerpen voor hem of haar relevant zijn. Ook YouTube biedt hier tegenwoordig mogelijkheden voor.

Persoonlijke video’s: de kracht van het combineren van internet en video.

Traditionele media
Om de doelgroep in contact te brengen met uw online activiteiten, kunnen naast de social, ook de meer traditionele media worden ingezet. Print, radio, tv en uiteraard e-mail. Video wordt bij Google een steeds belangrijker middel om te worden gevonden. Altijd geldt, dat het personaliseren van de boodschappen effect sorteren. Wordt deze informatie interactief naar een verdiepende video getransporteerd, dan is de merkbeleving optimaal. Met als gevolg dat de bezoeker zich voelt aangesproken, zich kan identificeren met de boodschap in de video en in actie komt. Het begin van conversie.

Rumour around the brand
Bij Business to Business wordt het gebruik van gepersonaliseerde video’s nog weleens onderschat. Door video’s ook hier te personaliseren wordt de juiste doelgroep aangesproken. Dit kan leiden tot een in- en externe virale verspreiding, wat goed is voor de merk- en naamsbekendheid en voor het commitment van medewerkers en klanten. Gepersonaliseerde video’s maken zowel bij B2C als B2B een belangrijk verschil. Met een interactieve, online videoproductie vergroot u uw ‘rumour around the brand’. En wie wil nu niet dat zijn of haar merk bij zoveel mogelijk mensen onderwerp van gesprek is?

Door: Maurice Kruse, Eigenaar van Twinsense Online Brand Excitement.

Vragen of behoefte aan online inspiratie? Bel gerust of maak een afspraak:

I. www.twinsense.nl 
E. maurice@twinsense.nl
T. 053 460 90 05


Gerelateerd nieuws

Realisatie door Internetbureau Creative ICT