Grondige rebranding en naamsverandering voor Creative ICT

 

Na bijna tien jaar slaat Creative ICT een nieuwe weg in. Het Enschedese bureau verlegt de focus en richt zich nu volledig op e-commerce. Creative ICT onderging hiervoor een volledige rebranding en veranderde de naam in ‘Creative CT’.

Bas Janssen richtte Creative ICT in 2010 op en hielp bedrijven op alle gebieden van digitale marketing. Het bedrijf groeide uit tot een full-service digital agency met 20 specialisten. Volgens Bas Janssen is het tijd om de focus te verleggen en zich zo in de markt te onderscheiden. “In het begin was full-service een voordeel van ons bedrijf, maar nu merk je dat onze klanten steeds meer expertise vragen. Wil je een echte expert zijn, dan moet je focus hebben. Focus op die terreinen waar je de meeste kennis en ervaring in hebt. Maar ook omdat het nodig is om verder te groeien. En dat is onze ambitie,” legt hij uit.

De Enschedese onderneming heeft de meeste kennis en ervaring op het gebied van e-commerce en wil met name klanten uit het hogere segment op dat punt ondersteunen. Janssen: “Bij sommige ondernemingen gaan de ogen nu pas open. We komen veel bedrijven tegen die net beginnen. En vaak mist er een e-commerce strategie die afgestemd is op de doelstellingen en processen van het bedrijf.”

De koerswijziging van Creative CT is niet over één nacht ijs gegaan. Zo werkte het maandenlang aan de rebranding en ook een naamsverandering was nodig: de I uit ICT is verdwenen. Creative ICT is nu Creative CT. “CT staat voor Commerce & Technology. Met daaraan toegevoegd dat wij een bureau zijn voor Growth Driven E-commerce,” vertelt Janssen. Die groei is tweeledig: als e-commerce specialist zelf groeien, maar uiteraard ook de klant laten groeien. Dit doen ze door een future proof e-commerce strategie en oplossingen te bieden. Janssen: “Wij moeten groeien omdat het onze ambitie is tot de beste e-commerce bureaus te behoren. Daarom investeren we in mensen, kennis en technologie. En daardoor kunnen wij vervolgens de doelstellingen van onze klanten realiseren.”De naamsverandering in combinatie met de nieuwe huisstijl zegt alles over deze ambitie van Creative CT. Janssen: “Tussen de woorden ‘Creative’ en ‘CT’ staat een schuine streep. Met deze omhooggaande lijn benadrukken we de groei die wij voor onze klanten en onszelf willen realiseren. Maar deze slash is ook een knipoog naar de technische kant van ons vak, omdat het veel gebruikt wordt in programmeercodes. De omhooggaande lijn komt ook terug op onze nieuwe website, www.creative-ct.nl.”

De laatste jaren werd duidelijk dat het bedrijf uit Enschede een steeds belangrijkere speler werd op de e-commerce markt. Zo werd het in 2019 de eerste en enige Magento partner van Oost-Nederland. Magento, onderdeel van Adobe, is wereldwijd het meest gebruikte platform voor webshops. Creative CT heeft veel ervaring met e-commerce software zoals Magento en Symfony. Ze helpen bedrijven bij het bieden van de beste experience en transactiemogelijkheden aan hun relaties. Bas Janssen, oprichter van bedrijf: “Dat betekent niet alleen een mooie webshop, want het gaat veel verder. We helpen bij de digitale transformatie. Bij ons kunnen B2B bedrijven de opstap maken naar echte e-commerce.”

Gerelateerd nieuws

Realisatie door Internetbureau Creative ICT